Blogging

De Ford gaat weg. Herhaal.

De Ford Motor Co. lanceerde onlangs zijn nieuwe Edge met een nieuw voorwaarts aandrijfsysteem voor de Edge. De automaker noemt de nieuwe Edge een “intuïtieve truck” die is gebouwd voor functie boven vorm.

Mark Fields, Ford’s president van The Americas, beschreef de Edge als een bescheiden truck die is ontworpen om te presteren wanneer dat nodig is. “Het is de goedkoopste versie van de F-150, de beste versie van de beste truck,” zei Fields. “En het is uniek gepositioneerd om sommige dingen te doen die de F-150 prachtig doet – zoals slepen en trekvermogen – terwijl het nog steeds de dingen doet die de F-150 briljant en zeer goed doet.”

De Edge daarentegen wordt gekenmerkt door zijn enkele uitrustingsniveau zonder extra’s voor het bed en zonder vrachtwagenaccessoires. Hij heeft een continu variabele transmissie, eenQuickucegategate, volledig geautomatiseerde vierwielschijfremmen met ABS, Trailer Sway Control en Trail Glide Control. Naast de geavanceerde auto-onderdelen zoals de Volvo luchtfilters voor het chassis, is de Edge voor 2011 ook uitgerust met uitstekende Ford auto-onderdelen om de bestuurder en de passagiers te helpen een soepele en veilige rit te hebben.

Gevraagd naar de indruk van Edge, knipte Tom de volgende verklaring af: “Het is als een eenvoudigere, slimmere, slankere F-150 – het is wat we hebben gezocht om te doen in het vrachtwagensegment.”

Inderdaad, de grote nadruk ligt op functie en design en niet alleen op prestaties. De Edge heeft zijn positie als geraffineerde, comfortabele en veilige truck aanzienlijk versterkt. Dit wordt ook toegeschreven aan het feit dat de Edge-deelnemers moesten geloven dat Ford zich buiten de segmenten van de SUV’s en crossovers probeerde te houden, ondanks het feit dat het bedrijf deze voertuigen in het verleden met succes heeft verkocht.

afscheid te nemen van een andere van haar nieuwe vrachtwagens – de Ford Shelby, zal de automaker zich met een trio van nieuwe pick-up concepten om te pronken op de komende Detroit en Orlando autoshows. Deze nieuwe voertuigen zijn de eerste in zijn soort die worden gecreëerd onder het Edge platform.

Volgens Fields zijn de nieuwe vrachtwagens allemaal verschillend en beloven ze de klanten te geven waarnaar ze op zoek zijn. “Het zijn allemaal verschillende klappen,” merkte Fields op. “Sommigen zijn geschikt voor lichte, middelzware en zware toepassingen. Sommigen zullen pure, verfijnde werktrucks zijn. En dan hebben we er drie die iets heel bijzonders gaan doen met deze trucks. Ik denk dat ze dingen gaan doen die geen enkele andere truck in de wereld ooit eerder heeft gedaan.”

De eerste van de nieuwe Edge crossover voertuigen die op de straat komt is de Ford Edgebris. Dit voertuig behoudt een aantal kenmerken van de traditionele carrosserie stijl van een crossover voertuig, maar het bevat ook een aantal duidelijke design-elementen, zoals de dubbele koplampen en grille gevonden op de Ford F150 Harley Davidson.

Voor het modeljaar 2011 is de Ford Edge Noise een variant op een ander segment van de massaal populaire cross-over voertuigen – de VW Touareg. Volgens Fields is de Noise gewoon een uitbreiding van het standaard geluiddempende ontwerp van de Edge.

Het derde Ford Edge model om een plons te maken in de autowereld zullen de volledig nieuwe Edge brokken zijn. Parts Train zal beginnen met de bouw van de Chevrolet Silverado en GMC Sierra onderdelen in slechts ongeveer achttien maanden vanaf nu.

Volgens autoliefhebbers zullen deze nieuwe voertuigen de consument meer comfort, een hoger brandstofrendement, innovatieve functies en het beste van twee werelden in één uitzonderlijk pakket bieden. Het zal niet verkeerd zijn om te zeggen dat de American These trucks het potentieel hebben om de manier te veranderen waarop grote pick-up trucks worden gebouwd.